Subito Dotacje
Aktualności
12 03.2019
Raport o stanie Gminy/Powiatu
Zgodnie z ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych znowelizowane zostały w głównej mierze przepisy samorządowych ustaw ustrojowych (ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym oraz ustawy o samorządzie województwa) oraz Kodeksu wyborczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 130) wprowadzono obowiązek przygotowania przez prezydentów, burmistrzów i wójtów (zgodnie z art. 28aa) do 31 maja raportu o stanie gminy – stan za rok poprzedni. Ważnym terminem jest 30 czerwca, przewidziany przepisami ustawy o finansach publicznych na udzielenie lub nieudzielenie absolutorium organowi władzy wykonawczej. Analogiczna procedura występuje w przypadku raportu o stanie powiatu, gdzie zgodnie z art. 30a ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. 1998 nr 91 poz.578), Zarząd Powiatu zobligowany jest do sporządzenia do dnia 31 maja raportu o stanie powiatu.
Raport powinien pełnić funkcję sprawozdania z funkcjonowania Jednostki, w szczególności realizacji polityk, programów, strategii, uchwał oraz budżetu.
Istotą sporządzenia raportu jest rzetelne i obiektywne podejście do oceny realizacji założonych i zaplanowanych celów oraz zgromadzenie wymaganych informacji/materiałów/danych.
Krokami do przeprowadzenia raportu są:
-
ustalenie zakresu raportu,
-
przygotowanie raportu,
-
rozpatrzenie raportu przez radę gminy/powiatu (debata i udzielenie wotum zaufania dla Wójta/Prezydenta/Burmistrza/Zarządu Powiatu).
Do głównych elementów raportu zalicza się:
-
Informacje ogólne o gminie
-
Informacje finansowe
-
Informacje o stanie mienia komunalnego
-
Informacja o realizacji polityk, programów i strategii
-
Realizacja uchwał rady gminy/miasta/powiatu
-
Współpraca z innymi społecznościami samorządowymi
-
Inne istotne działania
-
Część analityczna
-
Podsumowanie
Należy podkreślić fakt, iż profesjonalne przygotowanie raportu wymaga czasu i pełnego zaangażowania, dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom władz samorządowych, oferujemy kompletne przygotowanie raportu o stanie gminy/miasta/powiatu. W zakres usługi wchodzi również przygotowanie prezentacji z opracowanego raportu, którą można przedłożyć radnym przed głosowaniem nad absolutorium.
Nasza firma posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu studiów wykonalności, wniosków o dofinansowanie i różnego rodzaju raportów, w których wykorzystujemy różnorodne dane statystyczne. Doradzając przy opracowywaniu programów rewitalizacji, strategii rozwoju czy innych dokumentów planistycznych, posiadamy szeroką wiedzę nt. funkcjonowania samorządów terytorialnych.
Dane kontaktowe
Subito Dotacje Sp. z o. o.
ul. Gościnna 15/19 lok. 3
05-082 Blizne Łaszczyńskiego (gm. Stare Babice)
Godziny otwarcia biura
pon - pt: 8:30 - 16:00
E-mail:
info@subitodotacje.pl
Kontakt:
+48 502 939 696